- Ansell T., Zarządzanie jakością w sektorze usług finansowych, Związek Banków Polskich, Warszawa, 1997 r.
- Bank J., Zarządzanie przez jakość, Gebethner & Ska, Warszawa, 1996 r.
- Bendell T., Boulter L, Benchmarking, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000 r.
- Borucki W., Urbaniak M., Zdefiniować jakość, Problemy Jakości 1996 r., nr 12, s. 20-25.
- Bramorski T., Łuczak J., QS-9000, Wydawnictwo Quality Progress, Poznań 1999 r.
- Chabiera J., Doroszewicz S., Zbierzchowska A., Zarządzanie jakością – poradnik menedżera, Wyd. Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 2000 r.
- Dahlgaard J. J., Kristensen K.,Kanji G. K., Podstawy zarządzania jakością, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
- Drummond H., W pogoni za jakością. Total Quality Management, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000 r.
- Feigenbaum A. V., Total Quality Control, 4th Ed., Mc Graw-Hill, New York 1992 r.
- Gray J. L., Harvey T. W., Znaczenie jakości w działalności bankowej, Związek Banków Polskich, Warszawa 1996 r.
- Grudowski P., Hamrol A., Zymonik Z., Zarządzanie jakością i bezpieczeństwem, PWE, Warszawa 2012 r.
- Hamrol A., Zapewnienie jakości w procesach wytwarzania, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 1995 r.
- Hamrol A., Mantura W., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Poznań, 2011 r.
- Hamrol A., Strategie i praktyki sprawnego działania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015 r.
- Hamrol A. Zarządzanie jakością z przykładami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015 r.
- Iwasiewicz A., Zarządzanie jakością, Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa-Kraków, 1999 r.
- Juran J. M., Gryna F. M., Jakość – projektowanie, analiza, Wydawnictwa Naukowo Techniczne, Warszawa, 1974 r.
- Karaszewski R., Total Quality Management. Zarządzanie przez jakość – wybrane zagadnienia, TNOiK „Dom Organizatora”, Toruń, 1999 r.
- Karaszewski R., TQM teoria i praktyka, Wydawnictwo TNOiK, Toruń 2001 r.
- Karaszewski R., Nowoczesne koncepcje zarządzania jakością, Dom Organizatora, 2007 r.
- Kiliński , Jakość
- Kindlarski E., Jakość wyrobów, Warszawa, 1988 r.
- Kolman R.: Inżynieria jakości, PWE, Warszawa 1992.
- Kujawiński J., Jakość w zarządzaniu usługami. Sposób pomiaru, Zarządzanie i marketing – prace naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu 2000, nr 873, s. 65.
- Latzko W. J., Saunders D. M., Cztery dni z dr. Demingiem. Nowoczesna teoria zarządzania, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 1998 r.
- Lisiecka K., Systemy zarządzania jakością i kryteria pomiaru ich efektywności, Problemy Jakości 2001 r., nr 9.
- Łańcucki J., Jakość usług, Problemy Jakości 1997 r., nr 8.
- Łańcucki J., Determinanty oceny jakości w sferze usług, Problemy Jakości 1999 r., nr 6.
- Łańcucki J. (red.), Podstawy kompleksowego zarządzania jakością TQM, Wyd. Akademi Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2001 r.
- Masing W., Handbuch Qualitäts Management, Hanser, Munchen 1994.
- Nowicki M., Wasilewski L., Przewodnik po dyrektywach nowego podejścia Unii Europejskiej, Wyd. Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle ORGMASZ, Warszawa 1998 r.
- Oakland J. S., Sohal A. S., Total Quality Management: Text with cases, Butterworth-Heinemann, Australia, 1996 r.
- Opolski K., Waśniewski K.: Zarządzanie jakością i ryzykiem w usługach zdrowotnych, Wydawnictwo CeDeWu, 2011 r.
- Otto J., Jakość a rentowność relacji z klientem, Marketing i Rynek 1999 r., nr 3.
- Rączka M., Nowoczesna koncepcja jakości, [w:] Zarządzane jakością. Tom I. Jakość i systemy zapewnienia jakości, praca zbiorowa pod red. A. Tabora, A. Zająca, M. Rączki, Politechnika Krakowska im. T. Kościuszki, Kraków, 1999 r.
- Sato K., Osiem podstawowych zasad japońskiego stylu zarządzania, Problemy Jakości 1998 r., nr 7.
- Skrzypek E., Jakość i efektywność, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, 2000 r.
- Steinbeck H. H., Total Quality Management – Kompleksowe Zarządzanie Jakością – doświadczenia praktyczne z IBM Niemcy, Agencja Wydawnicza „Placet”, Warszawa 1998 r.
- Struebing L., Customer Loyalty: Playing for Keeps, Quality Progress 1996 r, nr 2.
- Szczepańska K., Kompleksowe zarządzanie jakością TQM, Wydawnictwo Normalizacyjne ALFA-WERO, Warszawa 1999 r.
- Szczepańska K., Koszty jakości dla inżynierów, Placet, Warszawa 2009
- Urbaniak M., Systemy zarządzania w praktyce gospodarczej, Difin.
- Wasilewski L., Modele strategii jakości firm przemysłowych, Wydawnictwo IOiZP „ORGMASZ”, Warszawa, 1994 r.
- Wasilewski L., Modele strategii jakości firm przemysłowych, Wyd. Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle ORGMASZ, Warszawa 1994 r.
- Wasilewski L., W pułapkach definicji, Problemy Jakości 1998 r., nr 1, s. 2-5.
- Wasilewski L., Podstawy zarządzania jakością, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 1998 r.
- Wasilewski L., Europejski kontekst zarządzania jakością, Wyd. Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle ORGMASZ, Warszawa 1998 r.
- Wiśniewska M., Normy ISO serii 9000: 2000 – wymagania, analiza, wdrażanie, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z o.o., Gdańsk 2002 r.
- Czasopisma: Normalizacja, Quality Land, Quality Progress, Marketing i Rynek, Przegląd Organizacji, Problemy Jakości.