Tomasz GreberTomasz GreberTomasz GreberTomasz Greber
  • O mnie
  • Do pobrania
  • Projekty w praktyce
  • Literatura
  • Kontakt

O mnie

    Home O mnie
    TG nowe

    dr inż. Tomasz Greber

    Od ponad 20 lat zajmuję się zagadnieniami związanymi z systemami zarządzania jakością i środowiskiem, zarządzaniem ryzykiem (FMEA, FTA, FMECA) metodami statystycznymi w zarządzaniu jakością (SPC, MSA, DOE, AQL), organizacją pracy, auditami oraz badaniami ankietowymi, podejściami KAIZEN/Lean oraz Six Sigma. Wdrażam i doskonalę systemy zarządzania, prowadzę szkolenia, moderuję warsztaty grup zajmujących się analizą ryzyka w procesach produkcyjnych, handlowych i logistycznych.

    Prowadzę także warsztaty i projekty oraz konsultuję firmy z różnych branż. Prowadzę również zajęcia na państwowych i prywatnych uczelniach wyższych oraz studiach podyplomowych. Mam też przyjemność bycia prelegentem na wielu konferencjach związanych z tematyką zarządzania.

    Jestem ekspertem Dolnośląskiej Nagrody Jakości, wieloletnim redaktorem naczelnym magazynu „Zarządzanie Jakością”, członkiem Rady Sterującej jednostki certyfikacyjnej, auditorem systemów zarządzania jakością. Publikuję m.in. w czasopismach Zarządzanie Jakością, Normalizacja, LAB, Problemy Jakości, Computerland oraz wydawnictwach konferencyjnych. Jestem autorem książki „Statystyczne sterowanie procesami – doskonalenie jakości z pakietem STATISTICA” i współautorem książki „Zarządzanie jakością w procesie integracji europejskiej”.

    Szkolę auditorów pierwszej, drugiej i trzeciej strony w zakresie systemów zarządzania i narzędzi doskonalenia jakości. Prowadzę warsztaty doskonalące dla auditorów m.in. w oparciu o wytyczne m.in. ISO 19011, ISO 9004, dokumenty IATF, VDA i AIAG..

    Tematyka, w której się specjalizuję i mam naprawdę bardzo duże doświadczenie praktyczne, to zarządzanie ryzykiem (m.in. FMEA), wykorzystanie statystyki w zarządzaniu jakością (m.in. SPC, MSA, DOE, AQL, Weibull) oraz Six Sigma.

    Kluczowe kwalifikacje

    Zrealizowane projekty (wybrane)

    Klient Firma z branży farmaceutycznej
    Projekt Samoocena
    Odpowiedzialność Moderowanie samooceny organizacji zgodnie z kryteriami Mazowieckiej Nagrody Jakości (po samoocenie firma otrzymała tytuł laureata tej nagrody).

    Klient Firma poligraficzna
    Projekt Koszty jakości
    Odpowiedzialność Przeprowadzenia szkolenia, a następnie warsztatów mających na celu zbudowanie modelu kosztów jakości w przedsiębiorstwie w zakresie pięciu systemów zarządzania (m.in. jakość, środowisko, bezpieczeństwo informacji).

    Klient Firma motoryzacyjna
    Projekt FMEA procesów logistycznych
    Odpowiedzialność Przeprowadzenia szkolenia i moderowanie warsztatów w zakresie oceny ryzyka procesach logistyki wewnętrznej i zewnętrznej.

    Klient Firma motoryzacyjna
    Projekt DFMEA
    Odpowiedzialność Przeprowadzenia szkolenia i moderowanie warsztatów w zakresie oceny ryzyka w konstrukcji z wykorzystaniem metody FMEA.

    Klient Firma świadcząca usługi ochrony mienia i osób
    Projekt Ekspertyza – ISO 22000 i HACCP
    Odpowiedzialność Ekspertyza wymagań prawnych i specyfikacji SIWZ w ramach przetargu w zakresie zgodności stanu systemu klienta w zakresie ISO 22000 i HACCP.

    Klient Huta
    Projekt Analiza ryzyka metodą FMEA
    Odpowiedzialność Moderowanie warsztatów w zakresie zmapowania przebiegu procesu, zaplanowania kontroli w planach kontroli oraz oceny ryzyka zgodnie z metodą FMEA.

    Klient Firma z branży AGD
    Projekt Audity wewnętrzne systemu zarządzania jakością.
    Odpowiedzialność Zaprojektowanie i nadzorowanie auditów wewnętrznych systemu zarządzania jakością zgodnie z normami ISO 9001 i ISO 19001.

    Klient Producent urządzeń elektronicznych
    Projekt Wdrożenie metody FMEA do oceny ryzyka w procesach biznesowych.
    Odpowiedzialność Przeprowadzenia szkoleń i konsultacji w ramach wdrożenia metody FMEA.

    Klient Firma motoryzacyjna
    Projekt Analiza FMEA procesu montażu
    Odpowiedzialność Ocena prowadzonych analiz, moderowanie warsztatów pokazowych, pełna analiza wybranego procesu.

    Klient Producent farb
    Projekt Wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z ISO 9001.
    Odpowiedzialność Nadzorowanie merytoryczne wdrożenia.

    Klient Firma motoryzacyjna
    Projekt Wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z ISO 9001 z elementami ISO/TS 16949
    Odpowiedzialność Nadzorowanie wdrożenia, konsultacje w zakresie ISO/TS 16949, audity zgodności z APQP.

    Klient Firma motoryzacyjna
    Projekt Analiza FMEA procesu
    Odpowiedzialność Moderowanie warsztatów PFMEA – analiza obecnego procesu kierowanego do kluczowego klienta, wypracowanie działań doskonalących proces.

    Klient Firma motoryzacyjna
    Projekt Analiza FMEA konstrukcji
    Odpowiedzialność Moderowanie warsztatów DFMEA w międzynarodowym zespole. Wypracowanie koniecznych do wprowadzenia działań kontrolnych i prewencyjnych.

    Klient Producent szkła do branży motoryzacyjnej i AGD
    Projekt Metody zarządzania jakością
    Odpowiedzialność Zdefiniowanie metod zarządzania jakością niezbędnych do wprowadzenie w zakresie optymalizacji produkcji półek szklanych, przeprowadzenie serii szkoleń i konsultacji z zakresu SPC, MSA FMEA, planów kontroli. Przygotowanie firmy do auditu kluczowego klienta z branży AGD.

    Klient Firma motoryzacyjna
    Projekt Statystyczne sterowanie procesami
    Odpowiedzialność Opracowanie metodyki wprowadzenia SPC, doprowadzenie do optymalizacji pomiarów wybranych charakterystyk, wprowadzenie odpowiednich kart kontrolnych, szkolenia dla inżynierów procesów oraz specjalne szkolenia z SPC dla pracowników produkcyjnych.

    Klient Firma z branży gospodarki odpadami
    Projekt Badanie zadowolenia klientów
    Odpowiedzialność Opracowanie metodyki badania, zaprojektowanie ankiet dla klientów indywidualnych i przemysłowych, opracowanie raportu podsumowującego wyniki badania.

    Klient Firma motoryzacyjna
    Projekt Doskonalenie analiz FMEA
    Odpowiedzialność Nadzorowanie doskonalenia sposobu wykorzystania analizy FMEA w odniesieniu do wybranych procesów.

    Klient Firma z branży gospodarki odpadami
    Projekt Doskonalenie systemu zarządzania
    Odpowiedzialność Nadzorowanie mapowania procesów biznesowych i wdrożenia mierników procesów. Opracowanie koncepcji doskonalenia dokumentacji systemu zarządzania i nadzorowanie jej zmiany.

    Klient Firma motoryzacyjna
    Projekt Przygotowanie do pracy moderatora FMEA
    Odpowiedzialność Przeprowadzenie cyklu szkoleń i warsztatów przygotowujących do pracy moderatora FMEA. Nadzorowanie pracy moderatora z grupami FMEA. Opracowanie koncepcji wdrażania i oceny skuteczności działań doskonalących realizowane procesy. Opracowanie i wdrożenie zasad mapowania procesów.

    Klient Firma świadcząca usługi ochrony mienia i osób
    Projekt Analiza reklamacji
    Odpowiedzialność Przygotowanie koncepcji analizy statystycznej zgłaszanych reklamacji. Analiza zebranych danych i przygotowanie prezentacji dokumentującej przeprowadzone analizy statystyczne.

    Klient Firma motoryzacyjna
    Projekt Mapowanie i doskonalenie procesów
    Odpowiedzialność Wypracowanie koncepcji prowadzenia oceny ryzyka w realizowanych procesach. Współtworzenie map procesów dla wybranych projektów.

    Klient Firma z branży AGD
    Projekt Wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnie z wymaganiami ISO 9001.
    Odpowiedzialność Opracowanie koncepcji systemu. Nadzorowanie pracy zespołu wdrażającego. Audity systemu.

    Klient Firma motoryzacyjna
    Projekt Analiza ryzyka w projektowanych i realizowanych procesach z wykorzystaniem metody FMEA
    Odpowiedzialność Moderowanie warsztatów FMEA. Nadzorowanie pracy zespołu moderatorów. Przygotowywanie danych na potrzeby auditów klientów. Projektowanie rozwiązań usprawniających procesy logistyczne i produkcyjne.

    Klient Firma z branży AGD
    Projekt Wdrożenie SPC, MSA, FMEA i dokumentów związanych z zarządzaniem procesami
    Odpowiedzialność Przeprowadzenie kilkunastu szkoleń i warsztatów z zakresu tematów objętych projektem. Przeprowadzenie konsultacji mających na celu praktyczne wdrożenie wybranych zagadnień. Nadzorowanie skuteczności wprowadzonych metod oraz pomoc w przygotowaniu do auditu klienta.

    Klient Firma z branży AGD
    Projekt Wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z ISO 9001
    Odpowiedzialność Nadzorowanie merytoryczne i organizacyjne projektu.

    Klient Firma świadcząca usługi ochrony mienia i osób
    Projekt Rachunek kosztów jakości
    Odpowiedzialność Nadzorowanie merytoryczne i organizacyjne projektu, w tym opracowania modelu kosztów jakości, zebrania danych z różnych komórek organizacji. Współpracowanie i prezentacja raportu z wynikami badań.

    Klient Producent rur
    Projekt Nadzorowanie badań zadowolenia klientów
    Odpowiedzialność Przygotowanie kwestionariusza do badania, analiza statystyczna wyników badania, przygotowanie i zaprezentowanie raportu z wyników badania

    Klient Firma motoryzacyjna
    Projekt Doskonalenie wykorzystania analizy FMEA do oceny procesów
    Odpowiedzialność Przeprowadzenie i przeprowadzenie warsztatów, konsultacje merytoryczne i nadzorowanie pracy grupy pracowników odpowiedzialnych za poszczególne procesy i analizy FMEA

    Klient Bank
    Projekt Analiza potrzeb w zakresie rozwoju systemu zarządzania jakością
    Odpowiedzialność Analiza stanu obecnego, zdefiniowanie możliwości podniesienia efektywności procesów, przygotowanie i prezentacja raportu dokumentującego wyniki badań

    Klient Firma motoryzacyjna
    Projekt Wdrożenie statystycznego sterowania procesami SPC oraz metody FMEA
    Odpowiedzialność Przeprowadzenie szkoleń i warsztatów, konsultacje merytoryczne i nadzorowanie pracy grupy pracowników odpowiedzialnych za poszczególne metody

    Klient Firma leasingowa
    Projekt Mapowanie i optymalizacja procesów obsługi klienta
    Odpowiedzialność Moderowanie warsztatów dążących z zmapowanie wybranych procesów, weryfikacja i optymalizacja procesów, pilotowanie wdrożenia opracowanej dokumentacji w organizacji

    Klient Firma motoryzacyjna
    Projekt Wdrożenie metod statystycznych do sterowania procesami oraz MSA
    Odpowiedzialność Przeprowadzenie szkoleń i warsztatów, przygotowanie i nadzorowanie harmonogramu projektu, konsultacje merytoryczne i nadzorowanie pracy grupy pracowników odpowiedzialnych za poszczególne metody

    Klient Dostawca elementów do produkcji mebli
    Projekt Wdrożenie metod statystycznych do sterowania procesami oraz FMEA
    Odpowiedzialność Przeprowadzenie szkoleń i warsztatów, przygotowanie i nadzorowanie harmonogramu projektu, konsultacje merytoryczne i nadzorowanie pracy grupy pracowników odpowiedzialnych za poszczególne metody

    Klient Sieć przychodni lekarskich
    Projekt Wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z ISO 9001
    Odpowiedzialność Przeprowadzenie auditu wstępnego, przeszkolenie zarządu, przygotowanie wybranych dokumentów systemu, prowadzenie warsztatów z mapowania wybranych procesów

    Klient Firma poligraficzna
    Projekt Rozszerzenie systemu ISO 9001, wdrożenie podejścia 5S
    Odpowiedzialność Przygotowanie odpowiedniej dokumentacji systemowej, przeprowadzenie szkoleń z zakresu 5S oraz prowadzenie kolejnych etapów wdrożenia tego podejścia

    Klient Producent energii
    Projekt Tworzenie nowego systemu zarządzania dokumentacją całej Spółki
    Odpowiedzialność Przeprowadzenie wymaganych szkoleń wprowadzających oraz moderowanie warsztatów, opracowanie standardów postępowania z dokumentacją, formatek dokumentów oraz systemu numeracji

    Klient Urząd Miasta
    Projekt Wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z ISO 9001
    Odpowiedzialność Główny konsultant odpowiedzialny za wdrożenie całego systemu, nadzorowanie zespołu wdrożeniowego, prowadzenie szkoleń związanych z wdrożeniem

    Klient Ogólnopolski dystrybutor samochodów i motocykli
    Projekt Wdrożenie standardów obsługi klienta
    Odpowiedzialność Współautor standardów obsługi klienta, przeprowadzenie auditów u klienta w zakresie obsługi sprzedaży i serwisu pojazdów

    Klient Firma motoryzacyjna
    Projekt Wdrożenie SPC do sterowania procesami
    Odpowiedzialność Główny konsultant odpowiedzialny za wdrożenie, prowadzenie szkoleń dla zarządu, inżynierów i trenerów wewnętrznych firmy, nadzorowanie prac zespołu wdrożeniowego, pomoc w analizie zbieranych danych

    Klient Firma poligraficzna
    Projekt Wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z ISO 9001
    Odpowiedzialność Główny konsultant odpowiedzialny za wdrożenie całego systemu, nadzorowanie zespołu wdrożeniowego, prowadzenie szkoleń związanych z wdrożeniem

    Klient Wojewódzka Komenda Policji
    Projekt Rozwinięcie systemu zarządzania zgodnego z ISO 9001 na całą organizację
    Odpowiedzialność Główny konsultant odpowiedzialny za wdrożenie całego systemu, nadzorowanie zespołu wdrożeniowego, prowadzenie szkoleń związanych z wdrożeniem

    Klient Firma produkcyjna
    Projekt Optymalizacja przebiegu wybranych procesów
    Odpowiedzialność Główny konsultant odpowiedzialny za projekt, szkolenia i warsztaty z mapowania procesów, przygotowanie map procesów i mapy procesów całej firmy, współprowadzenie grupy zajmującej się projektem

    Klient Wojewódzka Komenda Policji
    Projekt Wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z ISO 9001
    Odpowiedzialność Główny konsultant odpowiedzialny za wdrożenie całego systemu, nadzorowanie zespołu wdrożeniowego, prowadzenie szkoleń związanych z wdrożeniem

    Klient Dystrybutor wyrobów medycznych
    Projekt Wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z ISO 9001
    Odpowiedzialność Główny konsultant odpowiedzialny za wdrożenie całego systemu, nadzorowanie zespołu wdrożeniowego, prowadzenie szkoleń związanych z wdrożeniem

    Klient Urząd Wojewódzki
    Projekt Wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z ISO 9001
    Odpowiedzialność Główny konsultant odpowiedzialny za wdrożenie całego systemu, nadzorowanie zespołu wdrożeniowego, prowadzenie szkoleń związanych z wdrożeniem

    Klient Komenda Wojewódzka Policji
    Projekt Wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z ISO 9001
    Odpowiedzialność Główny konsultant odpowiedzialny za wdrożenie całego systemu, nadzorowanie zespołu wdrożeniowego, prowadzenie szkoleń związanych z wdrożeniem
    (Jest to pierwsza komenda w Polsce, która otrzymała certyfikat na system wdrożony w pełnym zakresie działalności; w kwietniu 2004, pół roku po wdrożeniu systemu, komenda jako pierwsza polska organizacja zdobyła prestiżową nagrodę jakości DEKRA AWARD, a międzynarodowa komisja uznała, że wprowadzony w lubuskiej komendzie system zarządzania jakością jest najlepiej przygotowanym systemem zorientowanym na potrzeby wszystkich klientów komendy)

    Klient Producent farb
    Projekt Wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z ISO 9001
    Odpowiedzialność Główny konsultant odpowiedzialny za wdrożenie całego systemu, nadzorowanie zespołu wdrożeniowego, prowadzenie szkoleń związanych z wdrożeniem

    Klient Międzynarodowy producent wyrobów dla przemysłu energatycznego
    Projekt Badanie zadowolenie klientów (coroczne)
    Odpowiedzialność Opracowanie kwestionariuszy do poszczególnych badań, analiza wyników zebranych ankiet, przygotowanie i prezentacja raportów podsumowujących badania

    Klient Producent telewizorów
    Projekt Wdrożenie metody FMEA oraz statystycznego sterowania procesami
    Odpowiedzialność Nadzorowanie całego projektu, prowadzenie szkoleń i warsztatów dla różnych grup pracowników, nadzorowanie prac zespołu projektowego

    Klient Producent pieców przemysłowych
    Projekt Badanie zadowolenia klientów
    Odpowiedzialność Opracowanie kwestionariuszy do poszczególnych badań, analiza wyników zebranych ankiet, przygotowanie i prezentacja raportów podsumowujących badania

    Klient Agencja Ochrony Pracy i Środowiska
    Projekt Wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z ISO 9001
    Odpowiedzialność Główny konsultant współodpowiedzialny za wdrożenie całego systemu, nadzorowanie zespołu wdrożeniowego, prowadzenie szkoleń związanych z wdrożeniem

    Klient Producent okien drewnianych
    Projekt Wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z ISO 9001
    Odpowiedzialność Szkolenia z zakresu zarządzania jakością, konsultacje z zakresu procedur związanych z kontrolą jakości, sterowaniem procesami oraz działaniami korygującymi i zapobiegawczymi

    Klient Producent wyrobów dla branży AGD
    Projekt Wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z ISO 9001
    Odpowiedzialność Konsultacje w zakresie procedur związanych z kontrolą jakości oraz statystycznym sterowaniem procesami, szkolenie z tematyki metod statystycznych

    Klient Producent wyrobów spożywczych
    Projekt Wdrożenie sterowania procesami z wykorzystaniem metod statystycznych w ramach SZJ
    Odpowiedzialność Konsultacje w zakresie zaprojektowania i wdrożenia metod kontroli procesów. Opracowanie niezbędnych procedur i instrukcji.

    Klient Producent wyrobów z tworzyw sztucznych dla branży AGD
    Projekt Wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z ISO 9001
    Odpowiedzialność Konsultacje w zakresie procedur związanych z kontrolą jakości oraz statystycznym sterowaniem procesami, szkolenie z tematyki metod statystycznych

    Klient Huta
    Projekt Wdrożenie metod statystycznego sterowania procesami
    Odpowiedzialność Asystent głównego konsultanta, prowadzenie analiz w wybranych obszarach firmy, przygotowanie zestawień dla wybranych zakresów danych

    Przeprowadzone szkolenia

    Wybrane z kilkuset – z podziałem na branże

    Branża elektroniczna i elektro-techniczna

    • THOMSON – „Statystyczne sterowanie procesem”
    • FAEL – „Metody statystyczne przy kontroli odbiorczej. Planowanie i przeprowadzanie badań”
    • PHILIPS Kwidzyn – „Statystyczne sterowanie procesem”
    • SIMET – „Metoda FMEA”
    • AREVA – „Badanie zadowolenia klientów”
    • RELPOL – „Statystyczne sterowanie procesami”, „Analiza FMEA”
    • LG Innotek – „Ocena procesów z wykorzystaniem metody FMEA”

    Firmy motoryzacyjne (producenci samochodów i ich dostawcy)

    • Firestone – „Doskonale auditorów ISO/TS 16949, ISO 14001 i OHSAS 18001 w oparciu o wytyczne ISO 19011:2011”
    • GKN Driveline – „Doskonalenia auditów ISO/TS 16949 zgodnie z wytycznymi nowej normy PN-N 19011:2012”
    • VW Poznań – „Statystyczne sterowanie procesami i metoda FMEA”
    • Leoni Autokabel Polska „Techniki zarządzania jakością”
    • LEAR Corporation – „Techniki i metody doskonalenia jakości”
    • WABCO – „FMEA w programie IQ-RM”
    • WABCO – „Statystyczne sterowanie procesami – SPC”
    • VALEO – „SPC – statystyczne sterowanie procesami”
    • VALEO – „Statistical Process Control – training for managers”
    • GATES – „Metody statystyczne w zarządzaniu jakością”,
    • GATES – „MSA”
    • GATES – „Audity procesowe w systemie zarządzania jakością”
    • Vibracostic – „Analiza systemów pomiarowych MSA”
    • Vibracoustic – „Zaawansowane SPC”
      SEWS-Polska – „Statystyczne sterowanie procesami i FMEA”
    • Metzeler – „Statystyczne sterowanie procesami”
    • SITECH – „Statystyczne sterowanie procesami z programem qs-STAT”
    • SITECH – „Audity systemu zarządzania jakością i zarządzania środowiskowego”
    • QUIN – „SPC dla danych atrybutowych”
    • QUIN – „Audity wewnętrzne ISO/TS 16949”
    • Dr. Schneider – „APQP”
    • Dr. Schneider – „Six Sigma Green Belt”
    • BADER – „Statystyczne sterowanie procesami”
    • BADER – „ISO/TS 16969 – wymagania”
    • TAKATA – „Analiza FMEA”
    • FAURECIA – „Statystyczne sterowanie procesami”
    • FAURECIA – „Analiza FMEA”
    • TRW – „Techniki analiz problemów jakościowych”
    • NSK – „Analiza FMEA”
    • NSK – „APQP”
    • Firestone – „APQP”
    • Firestone – „Statystyczne sterowanie procesami SPC i MSA”
    • BERGER – „Six Sigma dla Green Belts”
    • BERGER – “ISO/TS 16949 – podstawy”
    • BOSCH – “Analiza FMEA”

    Firmy handlowe

    • CERMAG Wrocław – „Szkolenie dla auditorów wewnętrznych”
    • CZM CEZAL Wrocław – „Audity wewnętrzne”
    • SUZUKI Motor Polska – „Znaczenie standardów obsługi klienta”

    Branża chemiczna i przetwórstwo tworzyw sztucznych

    • Polifarb Cieszyn-Wrocław – „Metody statystyczne w doskonaleniu jakości”– cykl szkoleń
    • KREISEL – „Statystyczne sterowanie procesami”
    • KREISEL – „Badanie satysfakcji klientów”
    • L’OREAL – „Statystyczna kontrola jakości z wykorzystaniem AQL”
    • DMM-Plastic – „SPC”
    • DMM-Plastic – „Analiza systemów pomiarowych”
    • AKCES-BIS – „SPC”
    • AKCES-BIS – „Analiza systemów pomiarowych”

    Branża AGD

    • Whirlpool-Polar – „Koszty jakości”,
    • Whirlpool-Polar – „Techniki doskonalenia jakości”,
    • Whirlpool-Polar – „Statystyczne sterowanie procesami”
    • B/S/H Łódź (Bosch-Siemens) – „Analiza FMEA”,
    • B/S/H Łódź (Bosch-Siemens) – „SPC podstawy”,
    • B/S/H Łódź (Bosch-Siemens) – „Statystyczne metody sterowania procesami dla zaawansowanych”
    • GLASPO – „Statystyczne sterowanie procesami”

    Branża spożywcza, farmaceutyczna i kosmetyczna

    • Firma ROLESKI – „Statystyczne sterowanie procesami”
    • Hasco-Lek – „Zarządzanie ryzykiem w procesach”
    • KOSMEPOL (L’Oreal) – „Statystyczna kontrola dostaw AQL”
    • KOSMEPOL (L’Oreal) – „Statystyczne sterowanie procesami”
    • KOSMEPOL (L’Oreal) – „Analiza ryzyka w procesach produkcyjnych”
    • Polfa Pabianice – „Metody statystyczne w zarządzaniu procesami”
    • Laboratorium Kosmetyczne dr Irena Eris – „Statystyczna kontrola jakości AQL”
    • Krajowa Spółka CUKROWANIA S.A. – „Metody sterowania procesami w kontekście zarządzania jakością”

    Administracja

    • Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy – wykłady w ramach studium: „Zarządzanie Jakością i Bezpieczeństwem Żywności – Zarządzanie Jakością”.
    • Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim – „System zarządzania jakością w oparciu o wymagania norm ISO serii 9000”
    • Komenda Wojewódzka Policji w Gorzowie Wielkopolskim – „Zarządzanie jakością w komendzie policji”
    • Urząd Miasta w Nowej Rudzie – „Wymagania i wytyczne norm ISO serii 9000”
    • „Auditor wewnętrzny systemu zarządzania jakością” – szkolenie otwarte m.in. dla pracowników Urzędów Skarbowych i innych jednostek administracji

    Inne

    • Centrum Badania Jakości – „Szkolenie auditorów wewnętrznych ISO 9001, ISO/IEC 17025 i PN-N-18001”
    • CROMA Polska – „Six Sigma Green Belt”
    • Bank BGŻ S.A. – „Budowanie orientacji projakościowej”
    • IMPEL SA – „Audity wewnętrzne”
    • DALKIA Poznań Zespół Elektrociepłowni S.A. – „Doskonalenie pracy auditorów ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001”
    • Legnicka Fabryka Pianin – „Zarządzanie jakością”
    • Firma „Olejniczak” – „Technik i doskonalenia jakości”
    • STOLBUD SA – „Zarządzanie jakością zgodne z wymaganiami norm ISO serii 9000”
    • Huta Oława SA – „Metody statystyczne przy sterowaniu procesami ciągłymi”
    • DANFOSS – „Metody statystycznego sterowania procesami”
    • GALBET – Galanteria Betonowa – „Metody statystyczne w badaniu satysfakcji klienta”
    • Elektrownia RYBNIK – „Wprowadzenie do tematyki jakości, ISO 9001, ISO 14001, PN-N-18001, TQM”
    • Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych – „Badanie zadowolenia klientów”
    • SAPA Aluminium Sp. z o.o. – „SPC”, „Analiza MSA”
    • VICTALIC Polska – „Analiza FMEA”, „ISO 9001 dla średniozaawansowanych”
    • Bank BPH – „Zarządzanie jakością w bankach”
    • GAZOBUDOWA – „Warsztaty dla auditorów wewnętrznych”
    • Umbrella Project – „Interpretacja wymagań norm PN-ISO serii 9000 odnośnie stosowania metod statystycznych”
    • Elektrownia TUROSZÓW – „Six Sigma – podstawy”

    Publikacje (wybrane)

    • Greber T., Statystyczne sterowanie procesami w świetle Polskich Norm, Normalizacja 1997 r. nr 8,
    • Greber T., Statystyczne sterowanie procesem w Polskich Normach. W: Systemy jakości w wytwarzaniu maszyn. Pod red. Janusza Zymonika i Zofii Zymonik. Wrocław: Samodzielna Agenda Wydaw. SIMP 1997, s. 87-94,
    • Greber T., Metody statystyczne w zarządzaniu jakości a normy PN-ISO serii 9000, Normalizacja 1997 r., nr 11, s. 14-16, 27,
    • Greber T., Organizacyjne aspekty wdrażania metod statystycznych w zarządzaniu jakością, [w:] Nowe tendencje w nauce o organizacji i zarządzaniu, Międzynarodowa konferencja naukowa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1998 r., s. 264-268,
    • Greber T., The Analysis of Information as a Source of Quality Improvement, [w:] Management Information Systems – Conceptual and Technological Issues, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1998 r.,
    • Greber T., Statystyczne sterowanie procesami ciągłymi – karty kontrolne, Normalizacja 1998, nr 11,
    • Greber T., Niestandardowe karty kontrolne – czyli jak sobie radzić w nietypowych sytuacjach, [w:] Statystyka w przemyśle, materiały na seminarium organizowane przez StatSoft, Warszawa 1999 r.
    • Greber T., Jak czytać karty kontrolne Shewharta, Normalizacja 1999, nr 12.
    • Greber T., Rola szkoleń we wdrażaniu metod statystycznych w zarządzaniu jakością na tle norm PN-ISO serii 9000, Szkolenia Pracownicze 1999, nr 12.
    • Greber T., Statystyka – wróg nr 1, Problemy Jakości 2000, nr 6.
    • Greber T., Badanie satysfakcji klienta w kontekście zapewnienia jakości, [w:] Metody statystyczne w zarządzaniu jakością. Seminarium. Warszawa, 12 października 2000. Kraków: StatSoft Polska 2000 s. 41-50.
    • Greber T., Badanie satysfakcji klientów w aspekcie zarządzania jakością, [w:] Człowiek, ekologia, środowisko, pod red. Zdzisława Jasińskiego, Agenda Wydaw. Wrocławskiej Rady FSNT, Wrocław 2001 r.
    • Greber T., Rola klienta w kształtowaniu zarządzania jakością, Materiały konferenc.: [w:] Funkcjonowanie i rozwój organizacji w zmiennym otoczeniu, Materiały ogólnopolskiej konferencji naukowej, red. nauk. Jerzy Czupiał, Wyższa Szkoła Menedżerska, Legnica, 2001 r., s. 103-109.
    • Greber T., Karty kontrolne przy ocenie liczbowej w sterowaniu procesami – założenie i analiza, [w:] Statystyka dla jakości produktów i usług – Six Sigma i inne strategie, Seminarium – Warszawa 28 października 2002 r., StatSoft, Kraków 2002 r., s. 11-21.
    • Greber T., Analiza systemu pomiarowego (MSA), [w:] Statystyka dla jakości produktów i usług – Six Sigma i inne strategie, Seminarium – Warszawa 28 października 2002 r., StatSoft, Kraków 2002 r., s. 31-38.
    • Greber T., New requirements with regard to application of statistical methods in quality improvement in ISO standards of 9000 series: 2000, Conference on Standarisation and Networks, The European Academy of Standardization, Wrocław, 28-30 czerwiec 2002 r.
    • Greber T., TQM i SIX SIGMA – koncentracja na kliencie, [w:] Analiza satysfakcji i lojalności klientów, StatSoft, Warszawa-Kraków, 2003 r.
    • Greber T., Zastosowanie kart kontrolnych do analizy zadowolenia klientów, [w:] Analiza satysfakcji i lojalności klientów, StatSoft, Warszawa-Kraków, 2003 r.
    • Greber T., Wprowadzenie do statystyki w analizie danych dotyczących jakości, LAB 2003, 6.
    • Greber T., Rozkład normalny i jego wykorzystanie – podstawy praktycznej statystyki, LAB 2004, nr 1.
    • Greber T., Ocena normalności rozkładu danych – metody podstawowe, LAB 2004, nr 2
    • Greber T., Ocena zdolności procesów, LAB 2004, nr 3.
    • Greber T., Karty kontrolne w zarządzaniu jakością – podstawy, LAB 2004 r., nr 4.
    • Greber T., System zarządzania jakością w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Gorzowie Wlkp., Problemy Jakości 2004 r., nr 11.
    • Greber T., Statystyczna kontrola odbiorcza – wprowadzenie, LAB 2004 r., nr 5.
    • Greber T., Tworzenie planów badania przy statystycznej kontroli jakości wg oceny liczbowej, LAB 2004 r., nr 6.
    • Greber T., System zarządzania jakością w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Gorzowie Wielkopolskim, Problemy Jakości 2004 r., nr 11.
    • Greber T., Statystyczne kontrola odbiorcza – metoda R, LAB 2005 r., nr 1.
    • Greber T., Statystyczne kontrola odbiorcza – metoda sigma, LAB 2005 r., nr 2.
    • Greber T., Badanie zdolności procesów – niebezpieczne wskaźniki, Zarządzanie Jakością 2005, nr 1.
    • Greber T., Statystyczne kontrola odbiorcza – ocena alternatywna, LAB 2005 r., nr 3.
    • Greber T., Badanie zdolności procesów – niebezpieczne wskaźniki, Zarządzanie Jakością 2005 r., nr 1.
    • Greber T., Zarządzanie jakością w bankach – możliwe rozwiązania, Zarządzanie Jakością 2006 r., nr 2.
    • Greber T., System zarządzania jakością zgodny z ISO 9001 – odniesienie do producentów oprogramowania.
    • Greber T., Działania korygujące i zapobiegawcze w zarządzaniu jakością, Zarządzanie Jakością 2006 r., nr 4.
    • Greber T., Anna Tomczyk, Rachunek kosztów jakości jako narzędzie prewencyjne w systemach zarządzania jakością, [w:] Wyzwania zarządzania jakością, pod red. Marka Salerno-Kochana, Centrum Rozwoju i Promocji Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2007 r.
    • Greber T., Cyniak J., Doskonalenie jakości badań statystycznych zgodnie ze standardami Europejskiego Systemu Statystycznego (ESS) – mierniki jakości, Zarządzanie Jakością 2007, nr 2.
    • Greber T., Korporacyjne systemy zarządzania jakością, Zarządzanie Jakością 2007, nr 3.
    • Greber T., Statystyczne sterowanie procesami – dlaczego karty kontrolne bywają nieskuteczne, Zarządzanie Jakością 2007, nr 4.
    • Greber T., Badanie skuteczności procesów, Zarządzanie Jakością 2008, nr 1.
    • Greber T., ASA – technika rozwiązywania problemów, Zarządzanie Jakością 2008 r., nr 3.
    • Greber T., Znaczenie szkoleń dla rozwoju systemu zarządzania jakością, Zarządzanie Jakością 2008 r., nr 4
    • Greber T., FMEA jako element prewencji przy zarządzaniu jakością – rozwój metody, Zarządzanie Jakością 2009, nr 3-4.
    • Greber T., O korzyściach z SPC, Zarządzanie Jakością 2009, nr 3-4.
    • Greber T., Analiza FMEA – prawidłowe definiowanie niezgodności jako podstawa skutecznej analizy, Zarządzanie Jakością 2010, nr 1.
    • Greber T., Analiza skutków niezgodności dla klienta w ramach analizy FMEA, Zarządzanie Jakością 2010 r., nr 2.
    • Greber T., Przyczyny niezgodności w procesach – identyfikowanie i ocenianie w ramach FMEA, Zarządzanie Jakością 2010 r., nr 3-4.
    • Greber T., Audit drugiej strony jako badanie zadowolenia klienta i szansa na rozwój, [w:] Orientacja na klienta jako kryterium doskonałości, pod red. T. Borysa i P. Rogali Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.
    • Greber T., Kontrola i sterowanie w analizie ryzyka zgodnie z metodą FMEA, Zarządzanie Jakością 2011 r., nr 1.
    • Oborska-Kumaszewska D., Greber T., Ocena ryzyka w radiologii – element auditu klinicznego, Zarządzanie Jakością 2011 r., nr 2.
    • Słuja P., Greber T., Zarządzanie jakością a praca menedżerów, Zarządzanie Jakością 2011 r., nr 3.
    • Greber T., Kwantyfikacja wyników auditów trzeciej strony [w:] Orientacja na wyniki jako kryterium doskonałości, pod red. T. Borysa i P. Rogali Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2012

    logo stopka
    tel.: +48 604 875 995 | e-mail: tomasz@greber.com.pl

    Copyright 2016 Tomasz Greber. Realizacja Proadax.pl.
    • O mnie
    • Do pobrania
    • Projekty w praktyce
    • Literatura
    • Kontakt
    Tomasz Greber
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda